Domácí modelová železnice

Modelová železnice

Modelová železnice - hl. stránka > Motorové loko. > Model loko. T669.0

Uspořádání pojezdu modelu T669.0 (HO)

1. Starý pojezd:

T669.0 T669.0 T669.0 T669.0 T669.0
T669.0 T669.0 T669.0 T669.0
Rok výroby: asi 1992
Motor: IGLA posléze NINCO č.2
Převodovka a dvojkolí: BR 130 od PIKA(RAGULIN)
Typ pojezdu: kat. A1
Účinnost převodovky: 36%
Konstrukce pojezdu vychází myšlenkově z BR 130 (Ragulina) ve velikosti HO od Pika, avšak s tím že motor je z prostorových důvodů umístěn na pevno v rámu a kroutící moment se přenáší na hnací podvozek pomocí kardanu. Olověný balast je umístěn ve skříni nad hnacím podvozkem. Motor IGLA byl po několika zkouškách vyměněn (přehřívání po delším provozu) za mot. NINCO č.2. Po této výměně se trakční vlastnosti modelu zlepšily. "Sbírání" napětí má model ze 4 běžných dvojkolí (hnací dvojkolí mají adhezní bandáže). Pojezd nemá hluchá místa na výhybkách. Jedinou nectností je nevyvážená kardanová hřídel, která způsobuje menší vibrace modelu při jízdě. Ve druhém řádku obrázků je druhá varianta s jinými ozubenými koly (šneková hřídel a dvojkolí z BR 130 jsou stejné jako na obr. v první řadě).

2. Nový pojezd:

T669.0 T669.0 T669.0 T669.0 T669.0
T669.0 T669.0
Rok výroby: 2007
Motor: Bühler-ROCO
Převodovka a dvojkolí: BR218 (215) ROCO
Typ pojezdu: kat. A2
Účinnost převodovky: 32%
Tento pozezd je zhotoven z modelu loko BR218 od firmy ROCO. Podvozky mají převodovky s cykloidními ozubenými koly. Tento pojezd má velmi dobré jízdní vlastnosti ROCA (tichý chod, velká tažná síla, rozhraní DCC, chlazení kotvy motorku, nízké těžiště atd.). Pro zlepšení jízdních vlastností bylo dvojkolí s adhezními bandážemi přemístěno z kraje doprostřed. Rám je zde zhotoven úplně nový z mosazného pásu 5*32mm stejně jako u T 466.2. Pojezd je pak ještě dovážen krabicí z bronzi mezi podvozky. Další závaží je pak instalováno pod skříní v kabině lokomotivy. Podvozky jsou samozřejmě upravovány z dvounápravových na třínápravové. Tato přestavba je složitější a není rozhodně vhodná pro začínající modeláře. Největší přínos tohoto pojezdu spočívá v použitých cykloidních ozubených kol a tento model motorové lokomotivy T669.0 na domácím kolejišti jezdí skutečně skvěle stejně jako nově produkovaný model T669.0 firmy Piko.

Modelová železnice - Hl. stránka