Domácí modelová železnice

Modelová železnice

Modelová železnice - hl. stránka > Motorové loko. > Model loko. T478.1

T 478.1-4 - uspořádání pojezdu

1. Starý pojezd - Gützold

T 478.4 T 478.4 T478.4 T 478.4 T 478.4
Rok výroby: asi 1988
Motor: Gützold
Převodovka a dvojkolí: V 100 od Güetzolda starší typ
Typ pojezdu: kat. A2
Účinnost převodovky: 13%
Pojezd má stejné vlastnosti jako pojezd staré V100 z bývalé NDR. Kardanové hřídele musely být prodlouženy. Tento pojezd je již částečně zastaralejší. Pro uživatele modulových kolejišť velikosti HO, kde není potřebná vysoká adhezní síla, ale, zůstává stále aktuální. Nový pojezd je deklarován na stránkách modelové železnice. Jinak v dnešní době se tento model již sériově vyrábí a to firmami Roco, Rivarossi a MTB. Takže počítači nýtů toto řešení asi odmítnou. Vzhledem ke stále rostoucím cenám a zhoršující se kvalitě některých hotových modelů bude asi nejlepší přestavba (z hledaska kvalita-cena) ze sériové BR290 od Roca. Z hotových modelů bude asi nejoptimálnější z pohledu (kvalita-cena) řešení od firmy MTB. Jinak tyto podvozky a motor jsou vhodné pro stavbu kapotové "Karkulky" T444.0 z důvodu nedostatku prostoru pod lokomotivní skříní.

2. Starý pojezd - Fugerth

T 478.1 T 478.1 T 478.1 T 478.1 T 478.1
Rok výroby: asi 2000
Motor: Bühler
Převodovka a dvojkolí: Fugerth
Typ pojezdu: kat. A2
Účinnost převodovky: 18%
Pojezd má "slušné" vlastnosti díky použitému motorku a má horší adhezní vlastnosti něž pojezd Gützold byť je účinnost převodovky vyšší. Jinak použitá ozubená kola nejsou valné kvality co do zpracování což také snižuje účinnost převodů. Tento pojezd, vzhledem k jeho dostupnosti, je dnes již spíš neaktuální.

Modelová železnice - Hl. stránka